Mellan folkmassorna är det ofta ett intensivt jobb i näringslivet att flytta från kontoret. Arbetet bör inte stanna, men ett kontor flyttar inte över en natt. Under tiden måste du också tänka på otaliga saker! Flyttfirman från Göteborg hjälper dig gärna på väg, vi har listat ett antal användbara tips till dig.
Börja med en tydlig handlingsplan
För att flytten ska gå smidigt behöver du en bra handlingsplan i förväg. Detta gör att du kan återgå till normalt arbete så snabbt som möjligt och se till att så lite arbete som möjligt stannar. Vår flyttfirma hjälper gärna till med att sortera allt åt dig. Vi tittar på möjligheterna och kommer ut tillsammans!
Vad är jobbet för dina anställda?
Du kan välja att lägga ut allt, men naturligtvis kan dina anställda också ge hand. Personal måste kunna återvända till arbetet så snart som möjligt, så för att påskynda allt är det användbart, till exempel för alla att städa upp sin egen arbetsplats. Ge varje anställd en rörlig låda och låt honom / henne välja sina ägodelar som kan tas med och eventuellt tas bort. Ofta finns det mycket pappersarbete i lådorna på ett skrivbord, varav bara den anställde vet om det är tillåtet att lämna eller inte. Det är därför det är bra att låta de anställda göra det själva! På så sätt går inga viktiga dokument förlorade och allt rensas i den nya byggnaden som den anställde vill ha. Låt den anställda skriva sitt namn på lådan, det sparar mycket tid och arbete senare. Låt arbetarna göra det på en fredag eftermiddag,
Vad ska du inte glömma att ordna?
Har ditt nuvarande kontor redan sålts eller hyrts ut till en ny ägare? Ordna detta så snart som möjligt för att undvika dubbla kostnader. Dessutom är det mycket viktigt att alla nuvarande försäkringar konverteras, brevpapper ändras, adressinformation ändras på visitkorten, men också på webbplatser och sociala mediekanaler. Har du städare? Informera dem om att du kommer att flytta, ibland är det så att de till och med vill arbeta för dig i din nya byggnad. Några små saker i punktform:
– Energileverantör
– Internet och telekom
– Att informera affärskontakter om flytt, kan mycket enkelt göras genom ett rörligt meddelande per post eller brevpost
– Handelskammaren
Vad kostar det?
Ofta innebär ett kontor att flytta fler saker än att bara ta sakerna till en ny plats. Många väljer att köpa nya skrivbord, kontorsstolar, belysning, kort sagt bara en helt annan inredning. Våra hantverkare hjälper dig gärna med att montera de nya möblerna, lägga ett nytt golv eller bleka ett tak. Vi kan också hjälpa dig med hanteringen av det gamla kontorsinventariet och eventuell städning på det gamla kontoret. Vår städfirma erbjuder ett totalpaket till ett attraktivt pris. Tack vare våra år med erfarna flyttare är det ingen match att flytta ditt kontor!